Monday, April 10, 2017

TUGAS SUAMI ATAU ISTERI

HI!!!

Macam mana korang bahagikan tugas suami isteri. Aku bersyukurlah memang suami aku buat semua kerja rumah. Tapi aku rasa kadang-kadang melampau pulak sebab kerja rumah suami aku yang buat. Sebab aku ni sentiasa rasa penat.

Aku kan bekerja. Tapi aku kerja bukan untuk tolong suami aku bayar keperluan hidup pun. Jangan suggest aku berhenti kerja. Suami aku lebih suka aku kerja.

Routine macam ni. Pagi... Husband bangun awal dari aku 5.15pagi. Dia start mandi dan iron baju sekolah anak-anak. Lepas tu turun bawah buat susu anak-anak dan buat air coffee untuk aku dan dia sebelum pergi kerja. Lepas tu dia akan mandikan anak-anak dan kemas tempat tidur. Aku pulak bangun pukul 5.40 pagi. Siapkan diri sendiri je. Sebelum keluar rumah minum coffee yang dia buat. Aku tak boleh tolong dia pagi-pagi. Nanti dia marah sebab aku akan lewat ke ofis.

Petang.. Aku beli makanan. Sama ada masak atau beli lah kan. Dia balik pukul 8++ malam. Aku dah siap suapkan anak-anak supaya dia dapat makan dengan tenang. Lepas aku dan suami aku makan, dia akan basuh pinggan dan kemas meja. Bagi dia aku dah penat beli makanan untuk dia. So dia buat tugas kemas-kemas tu. Pastu dia akan buat air coffee lagi untuk malam.

Bila fikir, sikitnya tugas aku. Tu pun nak complaint husband aku kan.

Semalam dia tak sehat. Tapi sebab dia tengok aku penat sangat sampai tertidur pukul 8.30malam, dia buat semua kerja rumah. Tak bagi anak-anak kacau aku tidur.

I am the happiest wife and mama.

Semoga aku berubah jadi isteri n ibu lebih baik.

No comments:

Post a Comment